Strokovno – vojaška ekskurzija v 430. mornariški divizion Slovenske vojske

Že zjutraj ob 06.50 se nas je zbralo skupaj 32 udeležencev, vodja ekskurzije, stotnik Stojan Krebelj nas je »postrojil« in preštel, nakar smo se ob 07.00 z avtobusom odpeljali v smeri Ankarana.

Tako smo v 430. MOD prispeli že ob 08.30 ter imeli čas za našo malico, katero je ljubeznivo zagotovil in dostavil do avtobusa predsednik Nadzornega odbora, Ciril Obid, ki se zaradi zadržanosti žal ni odpeljal z nami v Ankaran.

Že ob 08.45 nas je prevzela Tamara, predstavnica za CVS (civilno – vojaško – sodelovanje) v mornariški bazi ter odšli proti poveljstvu baze.

Od 09.00 do 09.25 so nam pred poveljstvom predstavili opremo in naloge enote potapljačev.

Ob 09.25 pa nas je pričakal poveljnik mornariške baze kapbl. Boris Geršak in zanimivo predstavil pomen slovenskega pomorskega akvatorija, svetovne pomorske poti, vloge Slovenije kot pomorske države, zgodovino, poslanstvo in naloge 430.MOD. Res čudovita in zanimiva predstavitev poveljnika. Postavili smo tudi nekaj vprašanj, se zahvalili za sprejem in mu izročili skromno darilo OZSČ LJ. Res enkratno.
Sledila je zanimiva predstavite mobilne »barakomere« ter prostora in bivanja v njej. Predstavitev je bila praktična in zelo interesantna. Postavili smo kar nekaj zanimivih praktičnih vprašanj, na katere nam je odgovoril poveljujoči podčastnik.

Ob 10.20 smo zapustili mornariško bazo ter se z avtobusom našega dolgoletnega avtobusnega partnerja odpeljali v smeri Luke Koper (spremljal nas je predstavnik 430. MOD) zato smo se brez ovir pripeljali do priveza v Luki, kjer je zasidrana VNL TRIGLAV (večnamenska ladja). Brez težav smo tako prispeli do naše največje vojaške plovne enote in jo navdušeno opazovali. Kmalu sta nas prevzela podčastnika ter nas razdelila v dve skupini za ogled ladje. Najprej so nam predstavili ladjo, zatem smo se vkrcali. Vodeno sta nam pojasnila TT (taktično – tehnične) lastnosti ladje. Oborožitev ladje (topovi na boku ladje in premcu), reševalno opremo, 2 velika motorna čolna za posebne namene, navdušeni smo bili nad komandnim mostom ladje (poveljnik ladje in še 4 člani posadke) , videli raketni del oborožitve ladje, bivalne prostore, kuhinjo, strojni del in drugo. Res čudovito, zanimiva predstavitev ladje. Z eno besedo: »enkratno doživetje«. Kot zaključek še nepozabna skupinska slika pred ladjo. Zatem smo se ob 12.30 odpeljali v smeri Sečovljam, v krajinski park Soline.

Ob 13.00 smo prispeli v krajinski park Soline, kjer nas je že čakal vodič. V začetku nam je predstavil vrste ptic, ki se nahajajo v parku, Nato smo odšli peš po novem dolgem lesenem dostopu preko nekdanjih polj solin v smeri objektov muzeja. Vodič nam je v med premikom predstavil delo, objekte, način pridobivanja morske soli, kanal (princip plima, oseka), videli smo lesene samokolnice, na katere so naložili in prevažali pridobljeno sol, zgodovino nastanka solin, naloge solinarjev ter delovni prostor (vsak solinar ima individualno delovno opremo v baraki). Ko smo prispeli do objektov muzeja, so nam predvajali film o zgodovini nastanka solin do danes in leseno samokolnico. Po filmu nas je vodič peljal po stopnicah na naslednji objekt, kjer smo si lahko ogledali stare soline in stare objekte ter veliki kanal, kjer so privezani tudi večji in manjši čolni. Resnično nam je odličen razgled s terase omogočil čudovit pogled na Soline z okolico. Na privezu smo opazili tudi turistično ladjo, ki vozi turiste po velikem kanalu (»Canal Grande«). Ko smo videli turiste na ladjici, nas je prijela želja po potovanju z barko. Vendar nas je čas preganjal. Šli smo še v zadnji muzejski prostor, kjer je razstavljena zanimiva maketa Solin (vodič nam je vizuelno maketo z barvami prikazal Dragonjo, Soline idr.) Nato smo si ogledali slike, nastanek solin, vzorce soli idr.

Zadovoljno smo odšli nazaj do avtobusa, kar malce utrujeni od hoje in od vsega, kar smo videli. Vodič nas je navdušil z znanjem, predstavitvijo ter retoriko (se vidi, da je bil profesor). Zahvalili smo se za odlično predstavitev in se ob 15.00 odpeljali v smeri kmečkega turizma pod vasjo Krkavče v slovenski Istri.

Ob 16.00 smo se zbrali na klopeh za naše končno druženje v kmečkem turizmu »Pri Matičku«, na kosilu, že kar malo lačni. Takoj smo se lotili hrane te jo zalili s prijetno tekočino. Gospodar Matej Matičetov nam je postregel z dobrim vincem, malvazijo in refoškom. Po predjedi se nam je ob kozarčku odličnega vina tudi odprl dar govora. Pravo veselje, res zabavno druženje. Vsi smo bili navdušeni nad hrano in vinčkom (seveda je tudi to tekoča hrana). Pohvalili smo gospodarja, se zahvalili za odlično pogostitev ter se zadovoljno spustili po poti navzdol proti parkirišču avtobusa, vsi veseli in siti in ob 18.45 krenili v smeri Ljubljane. Tako smo polni prijetnih spominov ter veselo zaključili VS ekskurzijo ter ob 20.30 prispeli do parkirišča na Viču v Ljubljani.

Čudoviti, enkratni in nepozabni dan ob skupnem navdušenju.

Častniški pozdrav!

pk. Boris Požek, koordinator VS ekskurzije

Avtorja fotogafij sta Miro Pelc, OZVVS Ljubljana in Martin Artelj, ZSČ OZ Ljubljna.